Schultz: Staatssteun buurlanden benadeelt Nederlandse zeehavens
Onderzoek naar concurrentieverstoringen tussen zeehavens
Onderzoek naar concurrentieverstoringen tussen zeehavens
Strategische connectiviteit: een nieuw perspectief voor de waardering van de Amsterdamse haven
By Prof. dr. Harry Geerlings & Dr. Bart Kuipers
Synthese Rapport, 12 Oktober 2012
Rede (in verkorte vorm) uitgesproken bij de aanvaarding van het ambt van bijzonder hoogleraar ‘Duurzame mobiliteit, in het bijzonder de governance aspecten’ aan de Erasmus Universiteit Rotterdam op 7 juni 2012.
Meer informatie: Bart Kuipers bkuipers@ese.eur.nlKlik hier voor het rapport
Michiel Nijdam, Larissa van der Lugt & Dorus Bakker
For the second year, researchers of RHV bv have produced the economic impact of the different Dutch seaports for the Dutch National Ports Council.
Frans A.J. Van Den Bosch et al.
By Frans A.J. Van Den Bosch, Rick Hollen, Henk Volberda, and Marc G. Baaij
The Port of Rotterdam is a collection of over 3000 businesses with activities ranging from trans-shipment, transport, logistics, general industry and trade. Together, these businesses form an elaborate ‘port cluster’. The development of the cluster is of importance to all the businesses in the port, which proves relevance of research to factors influencing the ‘port cluster’.
The increasing number of returns of products and the items used for their distribution has become an important topic for many companies all over the world due to increasing competition and environmental legislation. Closed-Loop Supply Chains (CLSC) may offer companies a unique opportunity to improve their profits